Planujesz wakacje w kraju lub zagraniczną podróż wynajętym samochodem? Warto się do tego dobrze przygotować. Eksperci wyjaśniają, na co zwrócić uwagę wypożyczając auto.
Dziś nie trzeba już kupować własnego samochodu, by korzystać z niego podczas wakacji lub wyjazdu służbowego. Wystarczy wejść na stronę internetową, wybrać odpowiedni model, niezbędne wyposażenie i dogodny termin. Co ważne, wynajmując samochód nie musisz myśleć o przeglądzie czy ubezpieczeniu, a jeżeli plany ulegną zmianie, rezerwację można łatwo anulować. To bardzo duże udogodnienie, dlatego warto przekonać się do korzystania z wypożyczalni i czerpać czystą przyjemność z podróżowania – podkreśla Sascha Hümmerich, Dyrektor Generalny Avis Budget Group na Polskę, Czechy, Austrię i Szwajcarię. W krótkiej rozmowie radzi, na co zwracać uwagę przy wynajmie auta.
Lato trwa w najlepsze, a przed nami kolejne podróże. Jak wynika z badania Profitroom, 9 na 10 Polaków planuje więcej niż jeden wyjazd wakacyjny do końca tego roku.
SH: Wraz z nadejściem lata obserwujemy wiele naprawdę pozytywnych trendów w podróżowaniu. Kraje takie jak Niemcy i Włochy po raz pierwszy od wielu miesięcy otworzyły swoje granice dla turystów. Teraz można podróżować do Rzymu, Monachium czy Berlina bez konieczności posiadania Zielonej Karty. Również Chorwacja, Grecja, Hiszpania i Turcja, cztery bardzo popularne wśród Polaków kierunki, w pełni otworzyły swoje granice. Obserwujemy też duże zainteresowanie wyjazdami krajowymi do takich miejscowości jak Pobierowo, Łeba czy Karpacz i Zakopane.
Jak zmieniła się sytuacja w wypożyczalni samochodów w ciągu ostatnich kilku lat?
SH: Ostatnie lata pokazały, jak ważne jest zdrowie i bezpieczeństwo, co ogromnie wpłynęło na preferencje klientów dotyczące szybkiego i sprawnego procesu wynajmu. Avis ma na to odpowiedź – klient może przygotować się do wynajmu jeszcze przed odbiorem samochodu. Wystarczy zarejestrować się w systemie QuickPass w dowolnym momencie. Potrzebne jest tylko prawo jazdy i karta płatnicza. Dzięki takiemu rozwiązaniu można zaoszczędzić cenny czas spędzony później przy odbiorze.
Ponadto, klienci oczekują większej elastyczności wyboru i kontroli nad procesem wynajmu. Dlatego oferujemy bezpłatne anulowanie i całkowity zwrot pieniędzy w przypadku rezerwacji przedpłaconych do 48 godzin przed planowanym dniem odbioru pojazdu. Dodatkowo, dzięki opcji Avis Inclusive oferujemy klientom przejrzyste ceny od samego początku procesu rezerwacji. Avis Inclusive obejmuje zniesienie udziału własnego do zera w przypadku kolizji i kradzieży wraz z ochroną przedniej szyby ze zniżką do 25% oraz bezpłatną pomoc drogową. Dzięki temu klienci mogą zaoszczędzić i podróżować bez stresu, ponieważ w razie nieprzewidzianych zdarzeń nie poniosą dodatkowych kosztów.
A jakie jest obecne nastawienie podróżnych do wypożyczalni samochodów?
SH: Widzimy, że wiele osób powróciło do planowania podróży wynajętym samochodem. Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić klientom bezproblemowy i sprawny wynajem pojazdów, a także zagwarantować szeroki wybór floty i najnowszych modeli samochodów, nawet w okresie ich mniejszej podaży na rynku. Szybki i bezpieczny proces wypożyczania auta zapewni klientom pozytywne doświadczenie, a tego właśnie oczekują.
Na co zatem zwrócić uwagę?
SH: Przede wszystkim zacznijmy od zadania sobie pytania, jakie mamy oczekiwania względem samochodu? W zależności od tego, czy będziemy podróżować w celach turystycznych czy służbowych, na każdą z tych okazji przyda się inny model auta. Właściwy wybór nie tylko uprzyjemni jazdę czy ułatwi parkowanie w centrum miasta, ale także pozwoli zaoszczędzić pieniądze na samym wynajmie oraz paliwie. Warto przy tym zwrócić uwagę na to, czy wypożyczalnia posiada w ofercie dobrze utrzymane pojazdy, jest elastyczna i oferuje maksymalne bezpieczeństwo, jak np. nasze opcje Avis Inclusive i QuickPass. Wiedząc, że klientom zależy na większym wyborze i kontroli, oferujemy bezpłatne anulowanie i całkowity zwrot pieniędzy w przypadku rezerwacji przedpłaconych do 48 godzin przed planowanym dniem wynajmu.
W pełni się z tym zgadzam. Nowoczesne samochody z małym przebiegiem są bezpieczniejsze.
SH: Kwestia bezpieczeństwa jest istotna zarówno dla klienta, jak i dla nas. Dla przykładu, wdrożyliśmy dodatkowe procedury czyszczenia pojazdów po każdym wynajmie. Zwracamy szczególną uwagę na miejsca często dotykane przez kierowcę i pasażerów, takie jak kierownica czy klamki drzwi. Chodzi też o bezpieczne planowanie podróży. Warto sprawdzić, czy w przypadku anulowania rezerwacji otrzymasz całkowity zwrot pieniędzy.
Wypożyczalnie oferują wiele opcji dodatkowych, takich jak rozszerzona ochrona samochodu czy nawigacja. Co jeszcze wybierają podróżni?
SH: Foteliki lub podstawki w zależności od wieku dziecka. Oferujemy także urządzenie o nazwie Travel Companion. Posiada ono między innymi funkcję GPS, darmowe Wi-fi i umożliwia bezpłatne połączenia międzynarodowe. Poza tym klienci mogą zarezerwować dodatkowego kierowcę lub pomoc drogową. Avis oferuje także zniżki na dodatkową ochronę pojazdu, dzięki której klient nie poniesie dodatkowych kosztów przy nieoczekiwanych zdarzeniach. Planując podróż wypożyczonym samochodem, warto również dokonać rezerwacji z jak największym wyprzedzeniem, gwarantując sobie szeroki wybór pojazdów.
Co zrobić, jeśli nie możemy sami prowadzić wynajętego samochodu, ponieważ wystąpią nieprzewidziane okoliczności?
SH: Jesteśmy przygotowani również na taką sytuację. Rozwiązaniem będzie opcja dodatkowego kierowcy. Oferujemy ją już podczas procesu rezerwacji. Opcja ta gwarantuje satysfakcję z jazdy, ponieważ możemy dzielić się wrażeniami z partnerem, lub po prostu zamienić się miejscami na dłuższej trasie. Nasi klienci bardzo chętnie korzystają z tego udogodnienia.
Wracając do przyspieszonego procesu wynajmu pojazdu. Czy klienci Avis pytają o możliwość odprawy samochodu online?
SH: Tak i wtedy proponujemy opcję QuickPass, która umożliwia przygotowanie umowy najmu jeszcze przed odbiorem pojazdu. To kolejne, po elastycznej zmianie lub anulowaniu rezerwacji, najczęściej wybierane przez klientów rozwiązanie. QuickPass zdecydowanie skraca czas obsługi w biurze wynajmu. W czasach pandemii, kiedy wiele procesów zostało zdigitalizowanych, jest to ważny krok w maksymalizacji pozytywnych doświadczeń związanych z wynajmem.
Dziękuję za rozmowę.
Average Rating