Współczesne Polki są przebojowe, silne i niezależne, a także szalone i chętne przygód. Wśród cech najbardziej dominuje chęć rozwoju i niezależność, a także wielozadaniowość i inteligencja. Jak wynika z badania współczesne Panie, szczególnie wśród młodszego pokolenia są również liderkami.
Jak wynika z badania „Jakie są współczesne Polki” serwisu Prezentmarzeń, aż 83% Polaków obchodzi Dzień Kobiet a 77% ankietowanych jest zdania, że Polki lubią swoje święto. Według 45% respondentów jest to dla nich bardzo ważny dzień lub obchodzą go z przyzwyczajenia (32%). Co trzeci Polak uważa, że najczęściej o Dniu Kobiet pamięta partner lub mąż.
Kobiety lubią być zaskakiwane niestandardowymi upominkami z okazji ich święta, jak twierdzi aż 84% respondentów. Lubią upominki związane z możliwością relaksu (39%) oraz pozwalające im zdobyć nowe doświadczenia lub przeżyć ciekawą przygodę (45%). Największą radość sprawiłby im masaż relaksacyjny lub dzień w SPA (32%), indywidualna sesja zdjęciowa (30%) lub lekcja tańca (21%). Najchętniej otrzymałyby voucher na realizację prezentu z kategorii relaks i uroda (34%) oraz kulinaria i degustacje (29%). Najczęściej na prezenty z okazji Dnia Kobiet wydaje się 50 zł – 100 zł. – mówi Aleksandra Skimina z serwisu Prezentmarzeń.
Również co trzeci ankietowany jest zdania, że współczesne Polki są przebojowe, silne i niezależne, a także szalone i chętne przygód (29%). Wyodrębniono także takie atrybuty jak spokój, opiekuńczość i empatię (21%). Wśród cech najbardziej dominuje chęć rozwoju i niezależność (31%), wielozadaniowość i inteligencja (25%) oraz szczerość i zaufanie (24%). Współczesne Panie coraz częściej są również liderkami, szczególnie wśród młodszego pokolenia (49%). Główne cechy takich kobiet to decyzyjność i skuteczność (32%), inspirowanie i motywowanie innych (25%), podejmowanie ryzyka (22%) oraz asertywność (21%).
Współczesne Panie oczekują przede wszystkim traktowania na równi z mężczyznami (37%), docenienia i odciążenia (27%) oraz wsparcia i partnerstwa (21%). Dla co trzeciej Polki najczęściej wsparciem jest partner, następnie mama (27%), siostra (22%) i na końcu przyjaciółka (20%).
Odnośnie sposobu spędzania czasu wolnego zdania są podzielone. Respondenci wskazali takie odpowiedzi jak czas spędzony na zakupach (29%), relaks w salonie SPA lub u kosmetyczki czy masażu (26%), uprawiając sport (23%), z rodziną lub przyjaciółmi oddając się domowym i plenerowym rozrywkom (22%). Plany na przyszłość to głównie podróże i rozwój zawodowy (34%), ale także posiadać dom i rodzinę (31%).
Najbardziej irytujące stereotypy, które denerwujące kobiety to te mówiące, że sporty ekstremalne nie są dla nich (33%), przedstawiające panie jako gorszych kierowców (25%) czy sugerujące, że płeć piękna to „matki Polki” (27%). Najbardziej złości je brak romantyzmu (33%), wyjścia z kolegami (27%) czy brak czasu (26%).
Average Rating