Rekordowe lato, rekordowe zakupy – Gadżety chłodzące z Azji podbijają Polskę
Czas czytania:1 min

Rekordowe lato, rekordowe zakupy – Gadżety chłodzące z Azji podbijają Polskę

0 0

Tegoroczne lato może przejść do historii jako jedno z najgorętszych. Wysokie temperatury, które nawiedziły Europę już w czerwcu, radykalnie wpłynęły na codzienne nawyki – w tym zakupy. Jak wynika z danych AliExpress, Polacy masowo sięgają po osobiste wiatraki i inne mobilne gadżety chłodzące – ich sprzedaż na platformie wzrosła w Polsce do rekordowego poziomu. W samym czerwcu sprzedaż przenośnych wentylatorów podwoiła się w porównaniu do maja.

Na listach bestsellerów królują lekkie, składane wiatraki kieszonkowe, opaski chłodzące na szyję oraz przewiewna odzież UV – produkty popularne od lat w Chinach, Korei czy Japonii, które dziś skutecznie pomagają przetrwać falę upałów także w Europie Środkowej.

Produkty chłodzące z Azji to nie tylko nowinki – to gotowe rozwiązania, które zdobyły uznanie w krajach o wysokich temperaturach i obecnie podbijają również polski rynek mówi Marcin Bąbol, Head of Marketing and Market Development w AliExpress Polska. – Widzimy ogromne zainteresowanie praktycznymi i kompaktowymi wiatrakami, które można zabrać wszędzie – do pracy, na spacer, do pociągu. To kategoria, która w tym sezonie bije rekordy.

Nowy styl chłodzenia: z Seulu i Shenzhen do Warszawy

Trend „personal cooling” – czyli osobistego chłodzenia – rozwinął się w Azji już kilka lat temu. W Korei Południowej wiatraki USB odpowiadają dziś za ponad połowę sprzedaży wszystkich urządzeń chłodzących. W Japonii popularne są wiatraki solarne, a także odzież z mikrowentylacją, chłodzące spraye czy naszyjniki z żelowym wkładem. Produkty te, dostępne w Azji niemal na każdym rogu ulicy, dziś błyskawicznie trafiają do klientów w Europie – w dużej mierze za pośrednictwem globalnych platform zakupowych.

Chińscy producenci, w tym ci z Yiwu i Shenzhen, odnotowali wzrost zamówień w ostatnich miesiącach – nie tylko z Azji Południowo-Wschodniej, ale także z Europy. Przykładowo, podczas tegorocznej promocji Summer Sale, wolumen sprzedaży ręcznych wiatraków na AliExpress wzrósł dwukrotnie z miesiąca na miesiąc w porównaniu do maja.

Od potrzeby do stylu życia

Upały coraz częściej zmieniają nie tylko wybory zakupowe, ale i styl życia. Eksperci zwracają uwagę, że osobiste chłodzenie staje się standardem – podobnie jak butelka z wodą czy okulary przeciwsłoneczne.

W ostatnich miesiącach widzimy nie tylko wzrost sprzedaży, ale też rosnące zainteresowanie nowymi rozwiązaniami – mówi Marcin Bąbol, Head of Marketing and Market Development w AliExpress Polska. – Dla wielu użytkowników to już nie jest „gadżet na upały”, ale stały element letniego wyposażenia. Podobnie jak w Korei czy Japonii, także w Polsce osobiste wiatraki i ubrania UV stają się częścią codziennego stylu.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Previous post Wakacje nad morzem – jak przygotować się do wakacyjnych eskapad jednocześnie szanując przyrodę?
Next post Urlop pełen turbulencji – 5 problemów, które mogą zepsuć ci lot