Światowy Dzień Kreatywności to dobry moment, by wspólnie z dzieckiem przetestować nowe sposoby przyswajania wiedzy. Jednym z nich może być zabawa w teatrzyk, niecodzienna propozycja na przełamanie tradycyjnej nauki języka angielskiego.Ciekawa forma zajęć oraz ich atmosfera to jedne z kluczowych czynników, które mają wpływ na efektywność nauki. Z tego względu, jak wskazuje ekspertka Tutore Poland, warto stymulować dzieci atrakcyjnymi i angażującymi aktywnościami.
Światowy Dzień Kreatywności i Innowacji, który przypada 21 kwietnia to doskonała okazja, by zastanowić się, w jaki sposób zachęcić dzieci do nauki. Warto, szczególnie w kontekście języka obcego, zdecydować się na aktywności nieszablonowe, które zaangażują dziecko, usprawnią procesy pamięciowe i pozwolą mu wyrazić siebie, a jednocześnie będą zorganizowane w konwencji zabawy.
– Takich możliwości jest oczywiście mnóstwo. Jeśli nie mamy czasu, by zaplanować je wspólnie z dzieckiem, zawsze możemy postawić na sprawdzone kursy – stacjonarne czy online, które w sposób przyjazny pomogą dziecku w rozwoju kompetencji językowych. Natomiast jeśli jesteśmy w stanie bawić się i uczyć razem, możemy zaplanować coś wyjątkowego. Jedną z propozycji jest domowy teatrzyk, w którym w zależności od preferencji możemy osobiście wcielić się w postaci lub oddać głos kukiełkom czy pacynkom – mówi Julia Kuberska, Head of Learning and Development Tutore Poland.
Przygotowania
Teatrzyk to wspaniały sposób na kreatywną naukę języka angielskiego. Dzieci wspólnie z rodzicem lub między sobą mogą tworzyć własne scenki i dialogi, korzystając z prostych rekwizytów czy lalek. Dzięki temu, najmłodsi uczą się nowych słów, wyrażeń oraz ich poprawnej wymowy. Ponadto, zabawa w teatrzyk rozwija umiejętności interpersonalne, a także wzmacnia pewność siebie i kreatywność.
– Na początek należy wybrać temat teatrzyku, który zainteresuje dziecko. Może to być np. opowieść o piratach, bajka o zwierzętach lub historia o super bohaterach. Nauka zaszyta w zabawie powinna skupiać się na zagadnieniach, które dziecko w danym momencie powinno przyswoić, a co w warunkach szkolnych sprawia mu trudności – tłumaczy Julia Kuberska.
Następnie należy stworzyć proste rekwizyty i kostiumy. Te zwiększą atrakcyjność zajęć i zmotywują dziecko do aktywności także w tym elemencie. Czas przygotowań również można spożytkować np. na naukę słówek związanych z ubiorem.
Kluczowym elementem jest opracowanie prostego scenariusza obejmującego dialogi, które dziecko będzie w stanie zapamiętać i nauczyć się ich poprawnej wymowy. Ważne, by włączyć je do procesu tworzenia historii, aby dziecko wiedziało, że jest ważnym ogniwem w zabawie i współautorem. Dzięki temu jeszcze mocniej będzie identyfikować się z teatrzykiem, a to może przełożyć się na lepsze rezultaty w zapamiętywaniu i ostatecznym przyswojeniu wiedzy.
Przed wielką premierą należy wspólnie przećwiczyć scenariusz. Powtórzyć go kilka razy, aby dziecko mogło lepiej zapoznać się z nowymi słowami i wyrażeniami, ale także by zyskało pewność siebie. Do tego celu można wykorzystać różne sposoby, takie jak np. śpiewanie lub rymowanie.
Wielka premiera
– Finalne przedstawienie, to świetna okazja dla dziecka, aby oprócz zdolności językowych zaprezentowało także te interpersonalne czy związane z pewnością siebie. W zależności od preferencji, można odegrać je tylko między sobą, nagrać lub zaprosić najbliższych na pokaz. Życzliwa uwaga dziadków czy przyjaciół jest w stanie zadziałać na dziecko bardzo motywująco. Oczywiście, jeśli tylko będzie na to gotowe. Nie należy bowiem wywierać na nim presji, by świetna zabawa nie przerodziła się w stresujące doświadczenie – wyjaśnia Julia Kuberska.
Jeśli zabawa przypadnie dziecku do gustu, można powtarzać ją co jakiś czas. Teatrzyk może być świetnym sposobem na przemycenie niemal każdego tematu. Scenki w zależności od wieku mogą dotyczyć wąskich i prostych zagadnień, by później przerodzić się w pełne zwrotów akcji i skomplikowane przedstawienia. Wszystko zależy od naszej kreatywności.
Average Rating