To nazwisko przywoływane jest gdy mowa o największych dyktatorach mody. Kontrowersyjny homoseksualny kreator, który uwielbia oficjalnie chodzić w spódnicach i ubiera kobiety w gorset. Poznajcie jego historięGaultier urodził się w 1962 roku dnia 24 kwietnia we francuskiej miejscowości Arcueil. Nagrał jedną płytę, pracował jako prezenter telewizyjny, ale odnalazł się w projektowaniu ubrań – od dwunastego roku życia chciał projektować stroje z najwyższej półki. W walce o marzenia wspierała go babcia – pracowała jako kosmetyczka, zajmowała się wróżbiarstwem i uwielbiała modę.
W 1970 r. odkrył go Pierre Cardin i zatrudnił osiemnastoletniego projektanta jako asystenta. W 6 lat później Jean Paul przedstawił swoją pierwsza autorska kolekcję – na pokazie było jedynie 16 osób. Projekt ten sfinansował jego partner Francis Menuge, który prowadził z nim dom mody i zmarł na AIDS pod koniec lat ’80- tych.
Gaultier zachwycił ówczesny świat mody wysublimowaniem i prostotą w kolekcji haute couture. Od 1981 r. Jean Paul wyraźnie zaznacza w swoich pracach styl przypisany własnemu nazwisku – chodzi o wykreowanie własnej wizji i wyraźne zaznaczenie marki.
Gaultier lubi prowokować i szokować – jest zdeklarowanym homoseksualistą, w swoich pokazach ubiera mężczyzn w spódnice, a modelkom pozwala na swobodę jeśli chodzi o tuszę, na wybieg wypuszcza wytatuowanych modeli, modowym publicystom śle żywe indyki na święta, notoryczne spóźnia się na wywiady. Projektuje na potrzeby dużych eventów (Eurowizja) i filmów (np. „Piąty element”, „Kika” Almodovara). Sławę kreatora umocnił projekt słynnego „spiczastego” gorsetu, w którym występowała Madonna w trasie „The blond ambition” w 1990 r.
W 1997 r. został uznany, jako jeden z niewielu współczesnych projektantów, za dyktatora haute couture. Na pokazach ubiera modelki w kreacje z pieczywa, papieru czy słomy.
JPG współpracuje z marką Hermes od ośmiu lat jako dyrektor kreatywny. Praca z tym domem mody zmusiła ekscentrycznego projektanta do tworzenia bardziej „codziennej” mody dla szerokiego grona odbiorców.
Znaki rozpoznawcze Gaultiera:
– woli pracować z kobietami, bo uważa że są bardziej inteligentne, niż mężczyźni kreujący się na macho,
– słynne perfumy w kształcie ludzkich sylwetek: Classique – flakon przedstawiający kobiecą sylwetkę ubraną w gorset, korpusu, zapach Le Male – linia męska w opakowaniu przedstawiającym muskularny, seksowny męski korpus.
– przodujące tkaniny; szyfon, satyna, wężowa skóra, naturalne futra, metaliczne połyski, muślin, trencze podkreślona kobieca sylwetka, gorsety, męskie wydanie kobiecości – to charakterystyczne nurty w jego twórczości
Average Rating