Najbardziej cenione kompetencje przyszłości
Czas czytania:2 min

Najbardziej cenione kompetencje przyszłości

0 0

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, który stale dostosowuje się do zmiennych warunków rynkowych, nieustannie pojawiają się nowe pożądane umiejętności. Wraz ze zmieniającymi się potrzebami społeczeństwa, niektóre z nich nabierają szczególnego znaczenia, stając się fundamentem udanej kariery oraz osiągnięcia sukcesu w biznesie.

Na dzisiejszym rynku pracy pożądane są zarówno kompetencje miękkie, jak i techniczne, jednak kolejne lata mogą znacznie odmienić tę sytuację. Choć wciąż będziemy potrzebować technicznych specjalistów, to nie w takiej liczbie jak dziś. Natomiast analizy pozwalają sądzić, że wzrośnie popyt na pracowników i menadżerów o określonych umiejętnościach społecznych. Zdolnych do zarządzania grupą, wysłuchania i zrozumienia jej potrzeb, czy przekonania jej do swoich racji.

Era liderów wspierających

Współczesne trendy na rynku zdają się wskazywać na coraz ważniejszą rolę w biznesie szeroko rozumianych kompetencji miękkich. Stanowią one podstawę budowania zespołu,
a co za tym idzie, osiągania sukcesu. Mamy dziś do czynienia z erą liderów wspierających.

– Najważniejsza cecha, jaką powinien charakteryzować się lider, to empatia. Dzięki niej może skupić się na szukaniu rozwiązań, a nie winnych. Wspierający lider ufa swoim pracownikom oraz potrafi z nimi szczerze rozmawiać. Oczywiście, kiedy wymaga tego sytuacja musi być stanowczy, ale na co dzień powinien dążyć do zrozumienia potrzeb swoich pracowników. Nie wyobrażam sobie budowania sukcesu bez empatii – podkreśla Adam Jeziorski, trener mentalny oraz założyciel marki Van Horn.

Każda zdrowa organizacja powinna mieć jasno określoną wizję, a jej członkowie konsekwentnie dążyć do jej realizacji. Jak zatem sprawić, aby pracownikom nie zabrakło motywacji do działania?

– Jeśli firma posiada zdefiniowane cele, a na jej czele stoi uczciwy, odważny i wspierający lider, nikogo nie trzeba dodatkowo motywować. Każdy członek organizacji wie jakie działania podejmować, a do pracy popycha go zdrowa, pozytywna atmosfera. Dzięki takiej postawie wszyscy pracownicy mogą poczuć się ważni i potrzebni, a współpraca sprawia im autentyczną przyjemność. To właśnie wokół tej idei tworzymy naszą firmę, lub jak ja to lubię nazywać, nasz kawałek szczęścia – kontynuuje Adam Jeziorski.

Sprawna komunikacja

Dyskusji nie podlega fakt, że umiejętność dobrej komunikacji daje nam łatwość
w nawiązywaniu relacji, zarówno w życiu zawodowym, jak i codziennym. Współpraca jest znacznie łatwiejsza kiedy komunikacja stoi na wysokim poziomie, co przekłada się na sprawniejsze działanie.

– Forma wypowiedzi jest ważna, ale nie najważniejsza. Zawsze należy zwracać uwagę na komunikat, jaki stoi za danymi słowami, a nie słowa same w sobie. Nawet najlepsze umiejętności oratorskie nie sprawią, że pociągniemy za sobą zespół pustymi frazesami bez pokrycia w rzeczywistości. Nie da się w ten sposób zdobyć zaufania, a co za tym idzie, osiągnąć biznesowego sukcesu. – dodaje Adam Jeziorski.

Umiejętność nieszablonowego myślenia a sztuczna inteligencja

Dynamiczny rozwój nowych technologii i postępująca automatyzacja pracy sprawiają, że w przyszłości coraz ważniejszą rolę będzie odgrywać umiejętność nieszablonowego myślenia. Choć pożądana już dziś, w kolejnych latach może okazać się główną przewagą człowieka nad sztuczną inteligencją. Kwestią czasu jest bowiem, aż AI zastąpi nas na wielu technicznych stanowiskach. Jednak nawet najbardziej zaawansowane algorytmy nie będą w stanie wyjść przed szereg z nieoczywistym rozwiązaniem, o którym nikt wcześniej nie pomyślał.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Previous post <strong>Stylizacje z jeansem w roli głównej</strong>
Next post Jakie są rodzaje badań okulistycznych i czemu służą?